حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
سرخط خبرها

ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در روز عرفه، ۱۸ تیر ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۱۵۶۳۴
  • ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در روز عرفه، ۱۸ تیر ۱۴۰۱
ویژه‌برنامه‌های روز عرفه در حرم مطهر رضوی اعلام شد. حرم مطهر رضوی آماده استقبال از زائران و مجاوران در این روز می‌باشد.

به‌گزارش شهرآرانیوز، مدير مراسم‌های حرم مطهر رضوی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز گفت: مراسم روز عرفه از ساعت ۱۶ در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود. در این روز سیدحسین مؤمنی سخنران است و دعای عرفه را نیز سیدمهدی میرداماد قرائت می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی بخشی گفت: باتوجه‌به اینکه آیین روز عرفه ساعت ۱۶ برگزار می‌شود، اگر هوا در این ساعت گرم نباشد، در صحن پیامبر اعظم برگزار می‌شود، اما اگر گرمای هوا تحمل‌ناپذیر باشد، مراسم در یکی از رواق‌های حرم مطهر رضوی برپا می‌شود.

دعای عرفه از اعمال مهم شیعیان در روز عرفه است که پس از نماز ظهر و عصر تا غروب خوانده می‌شود. دعای عرفه منسوب به حسین‌بن‌علی(ع) با حدود ۳۲۰۰ واژه است که با اختلافاتی جزئی در کتب مختلف نقل شده است. مضمون‌های دعای عرفه بدین شرح است: اعتراف به جایگاه خدا و اقرار به جایگاه انسان در هستی، حمد و سپاس برای نعمت‌های فراوان خداوند بر انسان، یادآوری مشکلات و تب‌وتاب‌هایی که شخص در عمر خویش از بدو آفرینش تاکنون پشت سر نهاده است، کوشش برای جلب رحمت الهی و طلب آرامش و عافیت از خدا. این دعا حاوی اصلی ذکر شده در همه تحریرها، و ذیلی مذکور در برخی تحریرهای دعا در حدود ۸۰۰ واژه است.
گفته شده حسین‌بن‌علی(ع) این دعا را در روز عرفه و در صحرای عرفات و در کنار همراهانش در بیرون خیمه‌ها خوانده ‌است. بر پایه آنچه در اول برخی نسخ دعا ذکر شده، این دعا از بشر و بشیر، فرزندان غالب اسدی، نقل شده ‌است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->